ثبت نام كاربر
  1398/04/29
 
تاریخ: 1398/03/22 نظرات: 0 نظر نمایش: 214 مرتبه تعداد امتیاز: 0   (Article Rating)
رئیس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه فرماندهی اقتصادی بر آگاهی بخشی به مصرف کنندگان در خصوص حق و حقوق آنها تاکید کرد

رئیس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه فرماندهی اقتصادی بر آگاهی بخشی به مصرف کنندگان در خصوص حق و حقوق آنها تاکید کرد

سعید رضوانی در نشست قرارگاه فرماندهی اقتصادی گفت: اصلی‌ترین مشکل امروز مردم، در جمع ها و محافل و دیدارها، مطرح کردن مشکلات اقتصادی است، این مشکلات یک بخش در آمد و یک بخش هزینه‌ای است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری افزود: دلیل این موضوع این است که درآمدها افزایش پیدا نکرده و منابع درآمدی جدید تعریف نشده و شاید خیلی از منابع درآمدی هم به دلیل مشکلات اقتصادی حذف شده است، همچنین مردم در بخش هزینه‌ای مشکلاتی دارند و یکی از مشکلات گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار است و عدم دسترسی به یک کالاست.

وی عنوان کرد: بحث اصلی نشست فرماندهی اقتصادی این است که مردم از حقوق خود آگاه نیستند به طور مثال وقتی مشکلی برایشان پیش می آید روش اطلاع رسانی با مسئولان مرتبط را نمی دانند البته در برخی موارد هم راه ها مسدود است، همچنین عمدتا نمی‌دانند چه چیزی تخلف است به عنوان نمونه عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور، و مواردی از این قبیل که تخلف محسوب میشوند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها پایه‌های اصلی تنظیم بازار هستند که نیاز است بر اساس شرح وظایفشان، کار ویژه ای را تعریف کنیم. هر کدام از دستگاه ها به نوعی اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند، ۱۲۰ اداره کل در استان داریم که مجهز به سایت و کانال‌های اطلاع رسانی هستند که باید از بستر این راه های اطلاع رسانی، در راستای اهداف تنظیم بازار و قرارگاه استان استفاده کنیم . به طور مثال آموزش و پرورش می‌تواند از طریق راه های ارتباطی و معلمان و خانواده دانش آموزان در این اطلاع‌رسانی سهیم باشد

رضوانی تاکید کرد: بستر ارتباطات الکترونیک باید فعال شود چون مردم ممکن است در شرایط موجود، وقت برای مراجعه حضوری نداشته باشند اکثر اوقات هم به مراجعه حضوری اصرار داریم اما اگر بتوانیم ابزاری یا راهکاری تعریف کنیم که این ارتباط الکترونیک باشد و مردم بتوانند با اپلیکیشن موبایلی، گزارش تخلف و بروز مشکل را ثبت کنند و کد رهگیری هم برای پیگیری داشته باشند ، به این شکل شاید موفق تر عمل شود و حتما لازم نباشد با ۱۲۴ تماس بگیرند .

مدیرکل روابط عمومی استانداری خاطرنشان کرد: اگر آیین نامه های مربوط به حوزه تنظیم بازار و اقتصاد مقاومتی، و حمایت از حقوق مصرف کننده را در شبکه های اجتماعی بگذاریم این اثر گذار نیست چراکه طولانی است و هم اینکه ماده و تبصره و پیچیدگی هایی را دارند از این رو باید بستر ایجاد شود تا به صورت اینفوگرافی، پیام کوتاه، کلیپ های کوتاه، اطلاع‌رسانی صورت بگیرد و لازم نیست خیلی جزئیات را مطرح کنیم، مردم فقط باید بدانند که وقتی به یک واحد تولیدی یا خدماتی مراجعه می‌کنند چه حقوقی دارند و از چه راههایی می توانند حقوق خود را پیگیری کنند و در نهایت اگر پیگیری کنند چه امتیازاتی برای جامعه به دنبال دارد.

رضوانی یادآور شد: تا زمانی که تخلف از سوی مردم گزارش نشود هیچ کسی در جریان آن تخلف قرار نمی‌گیرد اما اگر خود مردم کمک کنند و اجازه ندهند گرانفروشی انجام شود این اتفاق خوشایندی است.

وی اضافه کرد: باید حساسیت در بین مردم ایجاد شود تا در صورت تخلف در بازار ، گزارش آن تخلف را خودشان ارائه دهند. هر صنفی درصد مشخصی برای خود دارد( بر اساس قیمت، و نگهداری کالا انبارداری ) هیچ کاسبی هم ضرر نمی‌کند اما مشکل زمانی است که یا کم فروشی یا گران فروشی و یا احتکار می‌شود.

کد: 49716
نویسنده خبر: کارشناس روابط عمومی - 6
 
تصاویر مرتبط
  • رئیس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه فرماندهی اقتصادی بر آگاهی بخشی به مصرف کنندگان در خصوص حق و حقوق آنها تاکید کرد
DNNArticle
rss
هیچ گروه خبری وجود ندارد. ابتدا یک گروه خبری اضافه کنید.